torsdag, november 10, 2005

Torsdag en vanlig dag igen....


Ibland undrar jag om världen riktigt finns eller om det är en fejk... folk skjuter och bombar i Guds namn.... folk mobbar och och är allmänt jävliga...vi vanliga männinskor uppe i höga nord som än så länge är tämligen förskonande har vårt eget terrornätverk... dom har en skum förkortning: SKV...(Skatteverket för de som inte känner till det)
Jag driver ett mindre företag och lever under existensminimum... HA säger en del, alla företagare är väl kapitalister!!!! HO säger jag ... har aldrig sett så lite pengar sedan jag började med detta.. Jamen varför gör du då detta...med facit i hand så undrar jag med ,men anledningen är att jag är medelålders,har betalningsanmärkningar efter skuldsanering samt då per automatik är diskvalificerad från arbetsmarknaden... Inte kvalificerad för A-Kassa, inte för sjuk för att vara sjukskriven samt inte för frisk för att stå till arbetsmarknadens förfogande..har i alla fall fått nått av SKV: Psoriasis av stressen samt reumatisk värk...Bockar och tackar.
Jag har räknat ut att Staten får mer per timme av mig än vad jag får av kunden......

Nåja jag har en underbar familj, 2 hundar, 1 häst , 2 marsvin, 3 ungar, 1 fru... kan man begära mer mer??? (Snart kommer väl lössen nu på hösten, det glömde jag..)
Det skulle kunna vara sovmorgon... en hel icke söndertuggad tidning, en bit gurka till frukostmackan som inte marsvinen ätit upp (gurkan alltså)... kanske en dag med frugan när hon inte är i stallet...... när det nu skulle vara.....

Nä.. nu måste jag skriva ett överklagande till min käre fiende SKV som punktligt varje månad skickar ett "övervägande om skönsbeskattning"... trots att jag varje månad inkommer i tid med alla deklarationer och inbetalning... undrar hur många småföretagare dom knäckt... *morr*

affe

1 kommentarer:

Blogger Birgit sa...

hej härlig sida du har . Och din humor är ju underbar .. lev väl hoppas du slipper lössen ..

10 november, 2005 19:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida