fredag, november 11, 2005

Äntligen Fredag!!!!!! eller?

Jaa... nu är det äntligen fredag, gick upp först av alla hemma för att ta ut hundvalpen..
Tänk att något så litet kan bli så glad av att se mitt lätt mosiga ansikte..

" Här kommer husse, han med de röda ögonen, lätt haltande gång, som kommer att ge mig mat, som kommer om han hinner innan jag kissar på mig att ta ut mig för att göra , just det , kissa"

Vår andra lite äldre hund tittar misstänksamt på mig och valpen " vad skall dom göra nu då... tänker han glömma mig??? "

Nädå inte glömmer jag någon ...jag föser den lätt tuggade tidningen från ytterdörren för att masa mig ut.. ( Inget kiss på den idag, hurra!)

Väl ute är det ju helt fantastiskt vad mycket saker det finns att titta på
... enligt valpen.." jag väntar med att kissa tills jag kommer in"..*suck*...


Jag har ett problem, enligt frugan så snarkar jag som ett expresståg på nätterna, klart påhopp tycker jag, har dock aldrig fattat varför min hals "spene" alltid är svullen som en äggplanta på morgonen..Hehehe..

Det snarkas lite till mans i vår familj, dock inte frugan , hon andas högt bara, och inte ungarna heller dom "snusar".. tjena det låter som en smärre verkstad hela natten igenom, pyser och visslar.. till och med gammelhunden låter... samt "pyser" som en sulfit fabrik..

Idag skall jag än en gång få iväg ett överklagande till skattmasen och defacto övertyga henne/denne om att jag skött alla deklarationer så som en duktig småföretagare ska..

Det är lite märkligt att jag som har ett micro företag skall ha samma funktioner som Volvo eller Saab... Ekonomiavdelning ( det är jag ) Personalavdelning (det är jag) Juridiskavdelning ( det är jag) Vaktmästeri ( det är jag) samt en massa investerare ( det är jag).....

Fredag ack så skönt .. sista dagen på arbetsveckan, om du inte som jag är egen... då inträffar det märkliga, håll i er nu, de andra funktionerna jag pratatade om måste jobba Lördag och Söndag!!!! och vem var nu det: Just jäklar det är ju jag.. kapitalisten som inte sett en anständig lön på flera år och om SKV får sin vilja fram inte kommer att få se någon heller i framtiden...

Nåja ... ha en skön helg, ta vara på er..

Affe

3 kommentarer:

Blogger Birgit sa...

tack. ja det kom hem 6 stora poliser . Jag vet inte hur myckat man kan skriva på en blogg.

Var mer flickan som var strak som orkade prata med dem.
Jag höll mig men jag kunde döda ..
Får jag länka dig ??? Trevlig fredag med din familj o alla djur

11 november, 2005 11:10  
Blogger Birgit sa...

hej om du går in på
Template

och sen scrola ner till links ..nu har jag länkat dig *L*

11 november, 2005 15:23  
Blogger Hundar i allmänhet och Leonberg i synnerhet sa...

Hejsan
Alltid lika roligt att läsa din blogg!
Trevlig helg!

11 november, 2005 16:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida