onsdag, april 26, 2006

Nu har det P.K samhället gått för långt








Ursäkta att jag inte haft ork att skriva här mina vänner men jag har haft det jobbigt med dödsfall inom familjen, min far blev 65...Må han vila i frid...

Nu till anledningen till att jag inte kan hålla truten... " Det är OK att kalla en flicka för hora" säger Södertälje tingsrätt i en dom nyligen.... vad skickar det ut för signaler till de mobbade, utstötta och sönderhackade tjejer som sliter i sin skolvardag????

Samtidigt blir en 74 årig dam dömd till dagsböter för att ha kallat en Invandrare för " Blatte"... Vilket är mest kränkande????
Att sedan invandrare får kalla svenskar för "svennar" är helt ok enligt Svenska akademiens ordlista....

En annan äldre dam fick böter för att hon slängt en stekpanna vid en sopstation!!!!!.
En 50 årig kvinna dömdes till dagsböter för att ha slängt en plastkruka på fel ställe!!!!


Jag är väl förmodligen dum i huvudet men jag kan inte se varför det skulle vara allvarligare att slänga en stekpanna eller plastkruka än att någon får med lagstöd kränka en flicka med grova sexuella anspelningar samt hennes familj.... Vet hut...Vet sjufalldigt hut..

Affe den förskräcklige har nu invgt mälaren med ett dopp.... han höll på att svimma när vågorna anföll ... men efter några minuter var vattenkriget i fullgång...

Lev väl

Affe

3 kommentarer:

Blogger Margareta Hultgren sa...

Det var en efterlängtad uppdatering, men jag förstår dröjsmålet. Har tänkt mycket på dig. Det är jobbigt när en förälder går bort.
Om sopbovarna så hade de inte ens slängt något, bara ställt ner snyggt och prydligt vid sidan av containern.
Detta var ett oerhört grovt brott mot miljön tydligen. Men att kalla en flicka för hora räknas ju inte.
Det är för bedrövligt alltihop, man blir så arg.
Kram och ha en bra helg
Maggan

28 april, 2006 04:21  
Blogger Birgit sa...

hej Affe . Jag beklagar djupt. det är så ledsamt att förlora sina föräldrar. Fats vi vet alla att den dagen kommer .

vet du när min dotter var 13 så stod *blattar o skrek hora åt henne . Jag ut med en fart o sa att dra åt helvet jäkla svrtskallar . Lovar att det tog en kvart så kom hela släkten o gapade oskrek o kallade mig rasist . När jag äntligen fick tyst på dem så frågade jag om de visste vad grabbarna skrikigt åt min dotter ?? nej det visste de ju inte . när jag sem berättade detta då blev det ett jäkla liv igen . Nu var det grabbarna som blev utskällda . Sen fick de min dotter i hand o be om ursäkt . o mig med . vi fikade efteråt . oblev vänner *L* men nu är hora inget skällsord längre . Konstig va .

01 maj, 2006 10:23  
Blogger annking sa...

Affe, det va ju en flicka. Då går det bra. Det där med blatte..kanske rörde en pojke. o den damen, ja där är jag kluven. För vi kan ju inte slänga stekpannor hur som helst, men hon behövde bara fått ett tillrättavisning o inget mer. På tal på det så kom jag som faktist försöker slänga allt enligt konstens alla regler ..rätt. Jag kom till stationen o skulle slänga papper. DÄr stod det några o hämta papper, så jag fråga ska jag ställa min påse där eller ska jag slänga den i conteinern..då svara gubben..sätt den brevid som du alltid gör. Jag blev arg, jag sa åt gubben att jag har aldrig ställt något brevid där än. Så dom poliserna där..dom är stygga.

05 juni, 2006 23:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida