fredag, februari 17, 2006

Skattefrälset härskar som vanligt


Visst är det underbart att vi i detta land först avskaffade nyrekryteringen av adelstitlar och med de dess förmåner ......Nu har vi ersatt detta med Partiet med stort P.

Många underbara resor med många underbara arbetsmiddagar ..... Champagne och ostron, en självklarhet i dessa proletäriatets söners matlistor och vanor.... självklart skall Folket betala, det har dom råd med..eller???

Jag är imponerad och sorgsen över hur fort locket kan läggas på.. jag har kvar minnen av när Mona Sahlin handlade Toblerone och blöjor på riksdagskortet, hon erkände att hon hade problem med att hålla isär saker och pengar... men allt är ju som alltid förlåtet...Och inte att förglömma Sigvard Marjasin...klipp och klistra... listan kan göras lång.

Själv bråkar jag varje månad som företagare med skattemyndigheten om att jag har inkommit i tid med den månatliga skattedeklaration... men förgäves... jag får varje månad betala ett förseningstillägg på 1000 kr... låt mig leka med tanken att jag kanske inte är ensam om detta och låt oss säga att 20,000 småföretagare har samma problem, drygt 10% ,så bör det ge 240,000,000 kr per år...inte illa pinkat...tvåhundrafyriomiljoner kronor per år i avgifter.... det borde kunna räcka till ett antal middagar med gåslever samt Julbord...mmmmmmm själv kommer jag inte ihåg sist man hade råd att gå ut och äta annat än Pizza och en stor stark....

Fan vad arg jag är på mig själv som inte fortsatte med politiken från min ungdom... jag hade kunnat gå i pension för flera år sedan och bara njutit av tillvaron på skattebetalarna bekostnad... nu får jag skörda sådden av mitt misslyckade ekonomiska liv..... Betalningsanmärkningar i drivor... Inkassobolag som ringer hem på kvällstid..(Jag har hemligt nummer)....

Tur att man har sin familj och hundar.....Affe och Gammeltiken har fått tillökning i menageriet... Vi har fått låna en häst på prov... frugan fick stallabstinens, så nu finns en ståtlig äldre herre, 16 år, som har tävlat i både hoppning och dressyr, medelsvår, i vårt sköte så ordningen börjar återgå till det normala...

Fullfart mot helgen... ser fram emot när man får komma hem och öppna en flaska rött...och stå och små prata samtidigt som man lagar mat.... i mina ögon har ordet matlagnings vin en god klang... lagar alltid mat samtidigt som jag njuter av en lagrad vän på butelj...

Lev väl
Affe

2 kommentarer:

Blogger Margareta Hultgren sa...

Tusen tack, jag hann att få *affeabstinens* :-)
Förstår din fru, jag lider också av en evig längtan efter hästar, tyvärr gör det för ont, så jag har inte gjort något åt det. Vi lever i en väldigt konstig tid numera, jag håller med dig.
Ha en bra helg och *skål* :-)
Maggan

18 februari, 2006 20:34  
Blogger Birgit sa...

Mm rödvin härligt . jag uppskattar en stor stark o Pizza när jag går ut . Ostron är inte min smak ..haha . men att slösa våra skattepengar på sånt förstår jag inte alls . Synd att du inte blev politiker . då kunde du bjudet detta blogggäng på en krov med bröd o rödtjut . tänk vad folk hade blivit avundsjuka på oss då .
ha en bra söndag

19 februari, 2006 09:55  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida