torsdag, januari 05, 2006

Jaha ..helg igen



Man slutar aldrig att förundras.... Helg igen.. Reornas tid verkar vara över för denna gång och folk har krypit tillbaka till sina grottor och räknar in bytet..

Och nu väntar fogdarna och delgivningsmännen i buskarna för att plocka upp smulorna från det dignande bordet som folk köpte på kredit.. undrar om dom får behålla bordsbenen ialla fall... i andra länder tar dom knäskålar... här omvandlar vi det till livstidsstraff...åhhh så mycket mer humant...eller???? Det som man som Stockholmare efter det lyckats rädda undan kommer säkert trängselskatten att ta hand om...

Mina knäskålar kunde dom fått redan 1982 då min menisk sade upp sig.. andra knäskålen kunde dom tagit 1991 då jag sålde huset vi bodde i till underpris..

Kvar idag att inkassera är ett par utslitna fotleder, axel och nacke ... vad kan jag få för dom??? 1500Kr??? Taget, såld 1,2,3 till herrn i regnrock i busken till vänster...

Hemma är det som vanligt circus... Affe är sååå lycklig varje morgon han vaknar och kan inte begripa att hans små kärleksbett med sylvassa valptänder inte alltid uppskattas.. Gammeltiken har numer allt mindre "skägg" , som en korsning mellan terrier och ...... ingen aning, så har hon (hade) begåvats med skägg.... Affe har kommit på att det är mysigt med detta skägg... att nagga i... nu ser gammeltiken mer ut som Zeke varg.... nosen ser helt enorm ut.... Affe har även kommit på att snö....nog är det roligaste som finns .. susar runt som en grävling och muttrar som bara rottisar kan... en vacker liten kille är han .. kollade med vågen igår och han passerade 22,5 kg.. inte illa av en 15 veckors rottis... var han gör av maten vet jag inte... jo de är klart vissa högar ute är det... men det mesta försvinner i ett svart hål ....

Ja... nu är det full fart mot helgen igen... Hurra.. skall jobba som vanligt.. det är lugnt och skönt när alla är lediga...som egen företagare är det ju alltid arbete...

Lev väl
Affe

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

05 januari, 2006 16:47  
Anonymous Anonym sa...

*fnissar* åt Affes framfart...:)

05 januari, 2006 18:40  
Anonymous Anonym sa...

skrattar ännu mer åt min okunnighet...

05 januari, 2006 18:41  
Blogger Margareta Hultgren sa...

Tror inte jag skulle klara av din Affe i 5 minuter ens :-)Men han verkar vara en härlig hund. Min är som sagt en *äldre herre, lätt grånad runt nosen*.
Han tar det ganska lugnt numera. Vintertid är det ju ingen som kickar boll, tack och lov. En fotboll framför honom förvandlar honom alltid till en ung hund igen :-)
Trevlig helg!
Maggie

05 januari, 2006 21:14  
Blogger Annelie Olsson sa...

Underbart att läas din blog Affe..alltid något kul att skratta åt...hihi..mer sånt för det behövs..
Nu är du länkad från min blog också..så fler lär hitta hit..

08 januari, 2006 01:09  
Blogger annking sa...

La gott når vardagen kommer o man får jobba hemma på sitt egna företag *S* alla har gått till sina jobb..bara jag hemma...

08 januari, 2006 14:55  
Blogger Birgit sa...

ja just det skriver som ann skriver gott att vara hemma när alla går till arnb iaf en måndag *L*
Åhh vad härligt med din affe . bara hundar kan få en att le när man ser dem böka o raca i snön .. Kram

Du jag är med lägenhet *L*

09 januari, 2006 12:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida