fredag, januari 13, 2006

Härligt...frisk luft i stan men.....


Visst är det härligt...friskluft i stan efter att biltullarna infördes lovsången ljuder över nejden och alla journalister står i givakt.. kanske det är kommande pressträffar i Rosenbad som står på spel... En krönikör kan nu i gott sällskap gå på operan... mer platser nu kanske?

Att 10,000 Stockholmare struntat i att betala kan väl inte vara en fingervisning om vad gemene man tycker..
Jag som lever i förorten strax utanför tullarna har dock ingenting märkt av trafikminskningen...tvärtom så är det mycket mer trafik och avgaser nu än innan tullarna.. köerna längre, färre parkeringsplatser och till sist...inte en enda miljöpartist har jag sett här ute.... men jag gläds åt eliten som nu äntligen har fått det bättre... allmogen är som bortblåst...

Ja man märker tydligt att vissa inte är välkomna till stan... i Nacka finns det inte ett enda ställe att betala på för sina passager...Lidingö slipper avgiften , kan det bero på att dom är lite finare..vad vet jag...jag kommer att bojkotta stan helt i stället...

Affe den förskräcklige har som vanligt sina upptåg... han har kommit på att byggarbetare är farliga.... han har nog blått blod i sina ådror..han morrar och reser ragg så fort en bygghjälm kommer närmare än 20 meter...

Han har även kommit framtill att eftersom husse och matte reagerar på det där konstiga ljudet som låter som ett gnissel *gniiiieeeee* så kan man göra så att dom springer ut med mig varje halvtimme.... dom tror nog att jag vill pinka ... men det är kul att gå i trappen med husse... han flåsar ju som en hund då....

Trevlig helg....

Lev väl
Affe

6 kommentarer:

Blogger Margareta Hultgren sa...

Nja, miljöpartisterna har tydligen samlats i Göteborg istället. Där kräver Mp att biltullar ska införas så fort som möjligt!! De var vänliga nog att avstå från de mindre städerna ;-)
Har aldrig riktigt begripit mig på miljöpartister överhuvudtaget, de är till mer besvär än nytta.
Ha en trevlig helg du med :-)
Maggan

13 januari, 2006 20:41  
Blogger Birgit sa...

Man kan andas frisk luft i sthlm nu *L* Haha säger jag som är bilbefriad. och älskar sthlm.

Min syrras hund gillar inga alls med hjälm o blå kläder kanske de är släkt *L* Fast det är en jack russel

13 januari, 2006 21:50  
Blogger Hundar i allmänhet och Leonberg i synnerhet sa...

Nu har jag uppdaterat! ;-)

14 januari, 2006 15:33  
Blogger annking sa...

Varför skulle biltullar avskräcka oss att köra..höjd bensinpris gör det ju inte..man vänjer sig vid det med. Kanske man tänker efter lite innan man kör..kanske.

Du affe jag läste på en av mina bloggar att du sakna äggost å spegesill sin din tid i bohuslän...när bodde du här? O var bodde du?

20 januari, 2006 22:36  
Blogger Affe sa...

Hej Ann...

Jag är inte emot biltullar i sig... men sättet man genomför dessa är så pass odemokratikst att det kan jämföras med kuba... se till att skaffa bra vägar...låt folk betala för att åka på dom tills dom är betalda... sedan bort.. Norge har den modellen... nu handlar det bara om att klå folk på mer pengar..

Bodde i strömstad/Tanum från 94-97.....mina svärföräldrar kommer därifrån.... lärde mig att älska äggost, kalvdans....speggesill... speggemakrill....(fiskade mycket)... speggekôrv... s(kaldjur åt jag jämt redan innan) samt att mina ungar äter fisk än idag...*L*


Affe

21 januari, 2006 01:06  
Blogger annking sa...

Jasså ja då förstår jag att du älskar det...äggost är görgott.men spgesilla får du ha för dej själv..likasa skyden..den man fårm efter man fiskat långa..

Helt klart affe är det ett odemokratiskt sätt att skaffa biltullar..men dom visar gång på gång att dom gör som dom vill..det retar mej med må du tro

21 januari, 2006 07:12  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida